| Forfatter |
Besked |
Master-Skunk |
|
Emne:: Original Haze - LED Jord Grow
Skrevet: den 28. Jan 2010 - 19:06
|
|
Senior Medlem

Indmeldt: 12. Sep 2009
Status: Offline
|
|
hey there fellow growers!
Jeg er blevet træt af alt det sparepærer grow jeg har lavet indtil nu, så nu har jeg sku bestilt et LED panel fra ebay, selvom jeg ikke var glad for det. men nu har jeg prøvet det, så må jeg se om den kommer om et par uger, den ser sådan her ud:
http://hk1.image.pushauction.com/ViewPicture.aspx?Key=a904c75a-2b95-40cc-b0d6-d7e867cf8eeb_d572ea3c-8092-46dc-9074-02c580022aa5&H=360&W=480
Grow Dagbog:
28-01-2010
I forgårs lagde jeg 4 frø til spiring, og idag er 3 af dem klækket ud med en kimrod, men jeg giver den godt nok lige en dag mere før jeg smider dem til vækst under min 20 watt og 11 watt sparepære, havde to 20watt men har allerede smadret den ene
29-01-1010
har smidt dem ind i ''starter skabet'', selvom den ene af de 4 ikke er klækket, men jeg syntes det ligner at den er ved det. men nu prøver jeg, ellers må jeg jo bare smide den ud :) billeder kommer her en gang i aften eller i morgen :)
30-01-1010
Så står de i mit hjemmelavede drivhus, og kan klart se en forskel da de allerede er oppe af jorden nu. her er lidt billeder så i kan fornemme og føle den spænding jeg har hele tiden
01-02-2010
Idag har jeg så klog som jeg er, lige kigget på mine sparepære fordi jeg syntes ikke rigtig jeg kunne få planterne igang med at vokse ordenligt, så var det jo self. 2700k :S
Så idag har jeg bestilt en ''Plante Sparepære'' som er specielt til at få planten til at vokse både opad og ''udad'' samtidig med den giver stærkere rødder. Så den kommer om et par dage- glæder mig! :) |
_________________ LED Grow - Haze
http://community.dcfonline.dk/index.php ... mp;t=17821
Sidst rettet af Master-Skunk den den 01. Feb 2010 - 18:29, rettet i alt 3 gange
|
| |
|
|
|
 |
grifter |
|
Skrevet: den 28. Jan 2010 - 19:17
|
|
Supporter

Indmeldt: 22. Okt 2005
|
|
Cool... bliver klart spændende at følge Har selv overvejet at lege med LED... |
|
|
| |
|
|
|
 |
Macniac |
|
Skrevet: den 28. Jan 2010 - 23:00
|
|
Nyt Medlem
Indmeldt: 25. Aug 2009
|
|
Nice med LED
Held og lykke |
|
|
| |
|
|
|
 |
Marijuana |
|
Emne::
Skrevet: den 29. Jan 2010 - 07:40
|
|
Senior Medlem

Indmeldt: 08. Aug 2005
Geografisk sted: Nær hamp planterne selfølgelig! :D
|
|
FEDT! Led skulle jo være fremtiden. bliver kanon at følge.
Nu har du sikret dig det er rette spektrum osv ikk ?  |
_________________ It's the smell!
|
| |
|
|
|
 |
Master-Skunk |
|
Skrevet: den 29. Jan 2010 - 13:15
|
|
Senior Medlem

|
|
|
|
|
 |
Siafu |
|
Skrevet: den 29. Jan 2010 - 13:45
|
|
Senior Medlem

Indmeldt: 15. Apr 2006
|
|
|
|
|
 |
Master-Skunk |
|
Skrevet: den 29. Jan 2010 - 19:19
|
|
Senior Medlem

|
|
|
|
|
 |
W33dtree |
|
Skrevet: den 29. Jan 2010 - 21:05
|
|
Senior Medlem

Indmeldt: 11. Maj 2005
|
|
|
Marijuana Skrev:
FEDT! Led skulle jo være fremtiden. bliver kanon at følge.
Nu har du sikret dig det er rette spektrum osv ikk ?
Master-Skunk Skrev:
jo da, det er blomstrings spektrum, også køre jeg med en 20watt sparepære samtidig når jeg for den, det skulle booste det hele lidt.
Marijuana : Mener du at det ikke bare skal være blåt/rødt ? Mener jeg så en tråd engang hvor der var en halvklog bruger der beskrev at man også skulle have noget........Gul? infrarød, ultraviolet? osv. altså en hel del andre farver en man i virkeligheen gik og troede (altså ligesom alm lys = Blomst/vegge)
TT: Men virkelig virkelig FEDT at du har startet sådan et grow med topic med billeder og det hele!
Det er jo det ultimative hvis det virker OG bliver lige så godt (eller næsten) som bare CFL eller for den sags skyld HPS (hvilket jeg dog tvivler på)
Fordi godt være sådan noget koster en 3-5000 og anskaffe, måske mindre. Men det er vel ret hurtigt tjent hjem når growet ikke bruger mere en 2 alm. lamper, et fladskærms TV, mindre end en computer osv.
Glæder jeg mig til at følge !
EDIT:
Btw - Hvorfor Original Haze, er den ikke 100% sative = meget høje planter = De nederste skud for intet lys ca. ? Eller kan sådan en LED godt skinne godt igennem helt derned.
Og du har ik tænkt på Scrog eller lign. ? |
_________________ En god ryger er hjemmeryger!
|
| |
|
|
|
 |
grifter |
|
Skrevet: den 29. Jan 2010 - 22:11
|
|
Supporter

Indmeldt: 22. Okt 2005
|
|
|
W33dtree Skrev:
Marijuana : Mener du at det ikke bare skal være blåt/rødt ? Mener jeg så en tråd engang hvor der var en halvklog bruger der beskrev at man også skulle have noget........Gul? infrarød, ultraviolet? osv. altså en hel del andre farver en man i virkeligheen gik og troede (altså ligesom alm lys = Blomst/vegge)
Som jeg har forstået det, handler det om at ramme bølgelængder, som absorberes af klorofylen i planternes grønkorn.
Her er en graf over hvormange % af lyset, der absorberes i forhold til bølgelængden:
Som man kan se absorberes meget lidt af det grønne lys, og det er derfor blade er grønne, da disse bølgelængder i høj grad reflekteres, samtidigt med at blå og rød absorberes.
Ser ud til der absorberes noget i UV-området (som er lidt til venstre for grafen). Men jeg tror næppe det kan betale sig at lave LED-output her, da der skal mere energi til at lave korte bølgelængder (LED'en skal hive hurtigere frem og tilbage i det elektromagnetiske spektrum) -- så kan det sgu bedre betale sig bare at lave lys i det normale synlige spektrum, hvor grafen peaker.
IR og gul ser heller ikke ud til at give mening overhovedet. |
|
|
| |
|
|
|
 |
W33dtree |
|
Skrevet: den 30. Jan 2010 - 09:04
|
|
Senior Medlem

|
|
Grifter - Fedt med en forklaring, det andet topic jeg snakker om giver så ingen mening nu, men kan så heller ikke huske det i detajler overhovedet Så er LED grow da også snart noget jeg bare SKAL prøve! :) |
|
| |
|
|
|
 |
Wrigley |
|
Skrevet: den 30. Jan 2010 - 12:08
|
|
Senior Medlem

Indmeldt: 20. Jul 2009
|
|
| Det her vil jeg glæde mig til at følge med i, har længe gået og tænkt på selv at gå igang med at lave et LED-panel. Tid til at bruge det vi lærte i elektronik i ungdomsskolen :) |
_________________ This sentence is a lie
|
| |
|
|
|
 |
Master-Skunk |
|
Skrevet: den 30. Jan 2010 - 21:09
|
|
Senior Medlem

|
|
Hej alle sammen.
Tak for de mange kommentar, og for forklaring Griftter! :)
Planterne bliver rimelig høje, og ligesom du selv foreslår har jeg tænkt mig at lave et scrognet, så jeg nærmest får et net af skunk, da det panel det dækker et stort område i forhold til dens størrelse, da den skal ca 40-50cm over planterne.
Det panel jeg har bestilt dækker et område på 1,8 kvadrat meter.
tak for interresen! husk at følge med!
uploader også lige billeder for idag, lige om 2 min når min skævert er passeret lidt! :) |
|
| |
|
|
|
 |
AIM-9 |
|
Skrevet: den 30. Jan 2010 - 23:14
|
|
Supporter

Indmeldt: 02. Nov 2009
|
|
|
grifter Skrev:
W33dtree Skrev:
Som jeg har forstået det, handler det om at ramme bølgelængder, som absorberes af klorofylen i planternes grønkorn.
Her er en graf over hvormange % af lyset, der absorberes i forhold til bølgelængden:
Som man kan se absorberes meget lidt af det grønne lys, og det er derfor blade er grønne, da disse bølgelængder i høj grad reflekteres, samtidigt med at blå og rød absorberes.
Ser ud til der absorberes noget i UV-området (som er lidt til venstre for grafen). Men jeg tror næppe det kan betale sig at lave LED-output her, da der skal mere energi til at lave korte bølgelængder (LED'en skal hive hurtigere frem og tilbage i det elektromagnetiske spektrum) -- så kan det sgu bedre betale sig bare at lave lys i det normale synlige spektrum, hvor grafen peaker.
IR og gul ser heller ikke ud til at give mening overhovedet.
Og dog..
Dvs jeg aner ikke om farraddioder er ir eller hvad??
Kan huske de vist nok forhindrede planten i at strække sig ved blomst..
http://www.ledgrow.eu/
Det er i hvert fald "lykkedes" for ham her..
Han går efter tørvægten, men jeg kunne sagtens have brugt et setup ala det, og være langt ovenud tilfreds med strømregningen VS høstudbytte.. |
_________________ Papkasseløsning
Hydro VS jord
Eb/flood VS DWC VS LP Aeroponic
Rhino guide
|
| |
|
|
|
 |
W33dtree |
|
Skrevet: den 31. Jan 2010 - 02:01
|
|
Senior Medlem

|
|
AIM-9 - Så vidt jeg lige forstår får han 53 gram ca. ud af 60 watts diode grow. Det minder da uhyggeligt meget om HPS, plejer man ikke og sige 1 gram pr. watt med HPS ca. ?
Men hvis det passer så er det jo ikke ligefrem effektivt at gro under LED, så er det bare mindre watt mindre udbytte  |
|
| |
|
|
|
 |
Master-Skunk |
|
Skrevet: den 31. Jan 2010 - 10:11
|
|
Senior Medlem

|
|
Tak for alle kommentarene osv, men det ville være dejligt hvis i lige holdte det her emne, ellers ville jeg være glad for at i startede et nyt emne :) no offense.
Men da jeg vågnede idag var de små planter lidt brændt, har vandet dem nu og fjernet en af pærene da jeg satte en ekstra på igår lidt tættere på. og jeg har vandet dem godt, så nu vil jeg se om de kan redes, kryds fingre! ellers er de heldigvis rimeligt tidelige på den. |
|
| |
|
|
|
 |
|
|